Roning

En romaskine træner hele kroppen

Når vi vælger at træne er det som regel fordi vi gerne vil enten tabe os, eller fordi vi vil se mere trænede ud. Uanset hvilken grund man har, så vil man selvfølgelig gerne se resultater hurtigst muligt. Det kan nogen gange være svært at se de helt store resultater til at starte med, især fordi man hurtigt bliver øm hvis ikke man er vant til at træne generelt. Hvis man vælger at træne ben og arme, så kan man sagtens vågne op næste dag og være utroligt øm, og så kan det være svært at begive sig ud i at træne noget andet fordi man generelt ikke kan overskue det fordi man i forvejen er øm. Derfor er det en god idé at benytte sig af en romaskine, netop fordi når du bruger en romaskine så træner du mere end bare arme. Du træner faktisk det meste af kroppen når du benytter dig af den. Hvilket gør det lettere for dig at opnå dine mål, fordi det hele bliver trænet på en gang. Det er ikke alle der lige ved, at en romaskine faktisk er utroligt god at anvende hvis man vil træne mange muskler på en gang, men det er det altså. En romaskine kan bruges både som opvarmning, men også som generel træning, alt efter hvad du selv føler for. Det er hårdt at bruge maskinen, fordi du træner så mange forskellige dele af kroppen, så kroppen bliver hurtigere træt. Men hvis du fortsætter med at træne på en romaskine, så vil du hurtigt kunne se nogle resultater.

Lyt til din krop

Mange undervurderer hvor hårdt det egentlig er, og tror det er enkelt og blot til hurtig opvarmning. Det kan det også sagtens være, men hvis du virkelig skal have noget ud af det, så kræver det at du bruger lidt længere tid på maskinen. Når først du har været i gang i et stykke tid, så begynder du for alvor at blive træt i både arme og ben, og så er det bare om at presse sig selv, indtil man når til den grænse at man ikke kan mere. Det er også vigtigt at man ikke presser sig selv for hårdt, især hvis man ikke er vant til at træne, så er det vigtigt at der er en pause og man træner indtil man ikke længere synes det er behageligt, ikke til at du har fysisk ondt. For at træne dine muskler ordentligt op, må man stille og roligt træne sig op til at kunne bruge maskinen. Det er klart man ikke kan anvende en romaskine i 40 minutter uden stop, hvis ikke man har trænet før, så får du ekstremt ondt dagen efter, og kan måske ikke bruge den i en uge efterfølgende. Så hold et passende niveau og lyt til din krop. Hvis den fortæller dig du skal stoppe, så gør hvad den siger, og så benyt dig måske af romaskinen 1 eller 2 dage efter igen. På den måde får du mulighed for at træne ofte samtidig med at du bygger dine muskler op.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *